دکرا (decra) چیست؟

What is decra
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

دکرا یک نوع پوشش سقف است که از ورق‌های فولادی گالوانیزه ساخته شده و به دلیل وزن پایین، استحکام و مقاومت بالا، محبوبیت بسیاری در بین پیمانکاران و سازندگان ساختمان در ایران و سراسر جهان دارد.

تبلیغات با قیمت مناسب

دکرا یک نوع پوشش سقف است که از ورق‌های فولادی گالوانیزه ساخته شده و به دلیل وزن پایین، استحکام و مقاومت بالا، محبوبیت بسیاری در بین پیمانکاران و سازندگان ساختمان در ایران و سراسر جهان دارد. این ورق پوشش سقفی برای اولین بار در آمریکا، در شهر کورونا واقع در کالیفرنیا تولید و ساخته شد. تایل‌ های دکرا با رعایت استانداردها و با استفاده از علم روز ساخته می‌شوند و با محیط زیست سازگار هستند. دکرا به دلیل رنگ هماهنگ با طبیعت و استحکام بالا، در جنگ جهانی دوم برای پوشش سقف خانه‌هایی که زیر بمباران هوایی بودند، استفاده می‌شد و پس از آن، در ساختمان‌های تجاری و صنعتی نیز مورد استفاده قرار گرفت. همچنین این ورق پس از گذشت طول عمر بالایی که دارد، به دلیل متریالی که دارد، قابل بازیافت است.

تشکیل‌دهنده‌های دکرا (Decra):

Steel Base: لایه اصلی ورق دکرا که از فولاد ساخته شده و ضخامت آن 0.39 میلیمتر است.

Zinc-Aluminum: این لایه یک روکش زینک آلومینیوم است که با توان ماندگاری در حد آلومینیوم و مقاومت حفاظتی در سطح روی، عملکرد بسیار بالایی در برابر خردگی و قدرت محافظتی حدود هفت برابر پوشش گالوانیزه دارد.

Acrylic Resin: این لایه یک رزین آکریلیک است که برای محافظت از لایه زینک آلومینیوم استفاده می‌شود.

Basecoat: این لایه یک لایه پایه‌ای است که چسبندگی بین ورق دکرا و سنگریزه‌ها را بهبود می‌بخشد و ماندگاری سنگریزه‌ها بر روی تایل‌ها را تضمین می‌کند.

Stone Chips: این لایه شامل سنگریزه‌های طبیعی است که با درصد کمی از رنگ، رنگ تایل را تشکیل می‌دهند. سنگریزه‌ها دیرگداز و غیرقابل اشتعال هستند و انتقال صدای باران به داخل را نیز جلوگیری می‌کنند.

Over Glaze: این لایه نهایی مانع نفوذ گرد و غبار به داخل سنگریزه‌ها و بر روی سطح تایل‌ها می‌شود و در عین حال برای درخشندگی و تثبیت رنگ سنگریزه‌ها نیز مفید است. این پوشش سقفی دارای ویژگی‌های فراوانی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای پوشش سقف در ساختمان‌های مسکونی و تجاری تبدیل کرده است.

دکرا (decra) چیست؟

مزایای استفاده از دکرا:

یکپارچه و زیبا می باشد.
سبک است. (7 کیلوگرم در هر متر مربع)
عدم نفوذ و جذب آب و به عایق رطوبتی نیاز ندارد.
 در برابر زلزله مقاوم است.
در برابر باد، طوفان و گردبادمقاوم است. (تا سرعت 200 کیلومتر در ساعت)
در برابر یخ‌زدگی مقاوم است.
تحمل در برابر بار برف (360 کیلوگرم در هر مترمربع)
پوسیده، خورده و فرسوده نمی شود.
 در برابر آتش سوزی مقاوم است.
 در اثر تابش نور خورشیدتغییر رنگ نمی دهد.
در شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده است.
 در برابر تغییرات ناگهانی دما مقاوم می باشد.
انعطاف‌پذیر است و برش می خورد.
سریع نصب می شود.
با محیط زیست سازگار است.
 در رنگ بندی و مدل تنوع دارد.
عدم ریزش سنگریزه‌ها بر اثر عوامل طبیعی
در شیب 12 تا 90 درجه قابل نصب است. 

همچنین بخوانید: بادبند ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟


آیا دکرا در مقایسه با سایر نوع پوشش‌های سقفی هزینه بیشتری دارد؟

دکرا (Decra) در مقایسه با بسیاری از نوع پوشش‌های سقفی، از جمله شیروانی، موزائیک، سفال، بلوک‌های بتنی و فلزی، قیمت بالاتری دارد. اما در مقایسه با پوشش‌های سقفی مشابه به لحاظ ویژگی‌های فنی، هزینه‌ای معقول تر از آن‌ها را دارد. همچنین، دکرا به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، مانند مقاومت در برابر زلزله، باد، طوفان، یخ‌زدگی و بار برف، عدم پوسیدگی و خوردگی، مقاومت در برابر آتش سوزی، قابلیت انعطاف‌پذیری و برش، نصب سریع و سازگاری با محیط زیست، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتری دارد و در نتیجه می‌تواند در بلندمدت، هزینه‌های کلی پروژه را کاهش دهد. با این حال، هزینه نصب دکرا نسبت به پوشش‌های سقفی دیگر، به عوامل مختلفی مانند اندازه و شکل ساختمان، شیب سقف، تعداد زوایای برش و ترازی سطح سقف، نوع مواد و تجهیزات مورد نیاز برای نصب و شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه وابسته است. بنابراین، برای دانستن دقیق ترین هزینه نصب دکرا، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده و مجریان مربوطه تماس بگیرید و درخواست پیش فاکتور یا برآورد هزینه را بدهید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد دکرا (decra) چیست؟