پنتری روم انبار خوراکی ها

Modern pantry ideas
ملک فوری جمعه 22 دی 1402 ارسال نظر

پنتری در واقع فضای کوچکی از خانه با مجموعه ای از قفسه ها است که مواد غذایی فاسد نشدنی در آن نگهداری می شود و معمولا نزدکی ترین اتاق به آشپزخانه و با کنج آشپزخانه را برای پنتری در نظر میگیرند

تبلیغات با قیمت مناسب

 با سلام خدمت شما همراهان گرامی در چند مقاله قبل راجع به لاندری روم و کلوزت روم ها صحبت کردیم امروز تصمیم داریم راجع به پنتری روم ها یا همون انبار خوراکی ها صحبت کنیم در واقع مقاله امروز بسیار مناسب بانوهای خوش سلیقه خونه ها محسوب میشه پنتری ها میتونند یک اتاق جدا باشند و یا در کنجی از آشپزخانه ایجاد شوند تمامی این موارد بستگی به شما و فضا و ابعاد خانه بستگی دارد اگر خانه ای بزرگ با اتاق های زیادی دارید که یکی از این اتاق ها کنار آشپزخانه است می توانید به پنتری اختصاص دهید در غیر اینصورت می توانید در کنج آشپزخانه یک پنتری روم ایجاد کنید. قبل از شروع مقاله بهتره سر فصل هایی که قرار راجع به پنتری روم ها بخونیم رو با هم مرور کنیم و یه تصویر از پنتری روم ها ببینیم . پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

پنتری یا انبار خوراکی ها چیست
سابقه و قدمت پنتری روم ها
کاربرد ایجاد پنتری روم در خانه
ویژگی پنتری روم ها در خانه 

پنتری یا انبار خوراکی ها چیست:

پنتری در واقع از کلمه فرانسوی pan به معنی نان گرفته شده است  و کلمه pantry رو به وجود آورده است. اینطور گفته شده که در گذشته فضایی سرد و تاریک برای نگهداری مواد غذایی استفاده میده که فاسد شدنی نبودند مثل نان و کیک ، اما این روزها کم کم مفهومش تغییر کرده و یه فضای جذاب و مدرن در آشپزخانه و یا حتی اتاقی  در کنار آشپزخانه. در بخش زیر سابقه و قدمت این اتاق ها را بررسی میکنیم.

سابقه و قدمت پنتری روم ها:

یه موضوعی که برای همه ما واضح و روشن است دغدغه نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی هاست که چه در گذشته و یا حال دامن گیر همه ما است به همین دلیل معماران و طراحان خوش ذوق دست به طراحی یه فضای خاص برای این نیاز ایجاد کرده اند برای مثال گذشته را تصور کنید که در خانه ها قدیمی در شهر های مثل کاشان و یزد که تصاویرش هم موجود هستند فضایی مثل سردآب در این خانه های قدیمی وجود داشته معمولا هم در زیر زمین ها قرار میگرفته و برای نگهدای مواد غذایی که در طی زمان کوتاهی فاسد می شدند کاربرد داشته خیلی جالب است که در فصل های گرما به علت گرمای زیاد افراد نیز برای فرار از این گرما به سردآب ها پناه می بردند. با پیشرفت دنیای مدرن و کوچک شدن خانه ها داشتن یک زیر زمین و سردآب کم کم از میان رفت اما کمبود این فضا کم کم برای انسان ها احساس شد و نیاز به فضایی داشتند که حداقل برای مدت کوتاهی بتوانند مواد غذایی و نوشیدنی ها و شوینده ها و ظرف و ظروف را در آن نگهداری کنند  با این حال طراحان فرانسوی دست به طراحی پنتری روم ها زدند.

کاربرد ایجاد پنتری روم در خانه :

- صرفه جویی در وقت و هزینه، اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به وقت و هزینه خود اهمیت می دهید قطعا پنتری روم ها را خواهید پسندید.
- پوشش دادن فضاهای بی مصرف و پرت آشپزخانه عموما شما از فضاهای پرت آشپزخانه یک محل پر کاربرد بسازید.
- سازماندهی  به وسیله های داخل کمد ها و کابینت ها و کاهش بهم ریختگی ها و انباشتگی ها
-  پنتری روم ها به شما این اجازه را می دهد که مواد خوراکی غیر همسان را از هم جدا کرده و مانع از تداخل بود و خاصیت ان ها شود.
-  قفسه های موجود در پنتری ها چون کاملا باز و قابل مشاهده هستند دسارسی به مواد غذایی را برای شما آسان می کند.

پنتری روم چیست

ویژگی پنتری روم ها در خانه :

اولین موردی که در خصوص پنتری روم ها بهتر است که رعایت شود بهتر است که پنتری روم ها در داخل آشپزخانه ها و یا نزدیک ترین مکان به آشپزخانه باشد محدودیتی برای استفاده از این اتاق ها وجود ندارد شما میتوانید تمام مواد غذایی که قابل نگهداری در یک مدت زمان طولانی هستند را در این اتاق نگهداری نمایید پنتری روم ها می تواند یکی از اتاق های منزلتان باشد یا فضایی در کنج آشپزخانه شما می توانید این اتاق را به سلیقه خودتان قفسه بندی نمایید و یا با توجه به هزینه خود کمد هایی را برای این قسمت با هر متریالی که دوست دارید ایجاد نمایید بهتر است از کمد های در دار استفاده نشود تا راحت تر به وسایل مورد نیازتان دسترسی داشته باشید امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اهمیت وجود این فضا را برایتان روشن کنیم.

گردآورنده: 
 

همچینین بخوانید:

برای آشپزخانه اپن بهتر است یا جزیره
انتخاب و نگهداری کابینت آشپزخانه
نحوه چینش وسایل آشپزخانه

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد پنتری روم انبار خوراکی ها

برچسب ها : دکوراسیون داخلی پنتری چیست پنتری آشپزخانه سحر علیزاده فضای پنتری چیست