چیدمان آباژور در پذیرایی خانه

Best lampshades for bedroom
ملک فوری شنبه 06 خرداد 1402 ارسال نظر

یکی از قدیمی‌ترین نوع‌ های نورپردازی و ایجاد روشنایی در منزل متریالی به اسم آباژور است. آباژور ها در سبک‌ ها و نوع‌ های متنوعی تولید می‌شوند و کاربرد های متفاوتی می‌توانند در چیدمان منزل داشته باشند

تبلیغات با قیمت مناسب

پذیرایی هر خانه شاید اصلی‌ترین بخش خانه باشد زیرا ساعات زیادی از زندگی روزانه و همچنین انجام بسیاری از کارها در طول روز در این قسمت از خانه انجام می‌گیرد. پذیرایی قسمتی از خانه است که شما در آن از میهمانان خود نیز پذیرایی می‌کنید. مکانی که شما ساعات زیادی از روز را در آن می‌گذرانید قطعا باید مکانی باشد که به شما آرامش ببخشد. یکی از نکات ویژه در مورد پذیرایی خانه شما داشتن محیطی آرام زیبا و به‌دور از استرس است. یکی از تاثیر گذار ترین عوامل انتقال و ایجاد آرامش در محیط منزل و بخصوص پذیرایی نوردهی و روشنایی مناسب است. اگر منزل شما دارای سیستم نور پردازی مناسب نباشد هرچقدر هم شما برای دیزاین منزل خود هزینه کنید قطعا زیبایی آن به چشم نخواهد آمد. ملک فوری بزرگ‌ ترین سایت خرید و فروش ویلا و زمین در گیلان و همچنین کشور جدای از هدف اصلی خود که انجام خدمات و خرید و فروش ملک است یکی از اهداف اصلی‌اش آشنایی مردم با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و ایجاد محیطی آرام برای زندگی می‌باشد. با ملک فوری همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین متریال ‌های موجود برای انجام نورپردازی مناسب و ایجاد روشنایی جذاب در منزلتان بیشتر آشنا کنیم.

● فهرست این صفحه 
● چیدمان آباژور در پذیرایی
● چند ویژگی مهم در زمان خرید آباژور
● نکات اصلی در مورد انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی
● انواع آباژور
● بهترین مکان برای قرار دادن آباژور در پذیرایی

- چیدمان آباژور در پذیرایی: 

یکی از قدیمی‌ترین نوع‌ های نورپردازی و ایجاد روشنایی در منزل متریالی به اسم آباژور است. آباژور ها در سبک‌ها و نوع‌های متنوعی تولید می‌شوند و کاربردهای متفاوتی می‌توانند داشته باشند. آباژوری که در اتاق خواب استفاده می‌شود طبیعتاً با آباژوری که در پذیرایی خانه استفاده می‌شود کاملاً متفاوت خواهد بود. حال با ما همراه باشید تا به مبحث استفاده از آباژور مناسب در پذیرایی منزل بپردازیم. آباژورهایی که قصد دارید در پذیرایی منزل خود استفاده کنید باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. زیرا وقتی شما از یک آباژور مناسب استفاده می‌کنید می‌توانید یک نشیمن و پذیرایی ساده را به محیطی زیبا و جذاب تبدیل کنید و همچنین برعکس اگر آباژور نامناسب که در رنگ و اندازه با سایر اجزای موجود در پذیرایی هماهنگی  نداشته باشد انتخاب کنید، باعث به ‌هم‌ ریختگی در تعادل دکوراسیون داخلی خواهد شد و برعکس، اگر محیطی زیبا ایجاد کرده باشید با انتخاب  آباژور نامناسب باعث می‌شوید که زیبایی پذیرایی شما تحت ‌الشعاع قرار بگیرد. حال می‌خواهیم با هم ببینیم آباژور مناسب برای فضای نشیمن و پذیرایی، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در ادامه به این مطلب می‌پردازیم.


- چند ویژگی مهم در زمان خرید آباژور:

شاید اولین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب آباژور برای پذیرایی در نظر داشته باشید این است که آباژور ها به‌عنوان نورپرداز های اصلی در پذیرایی  کاربرد ندارند و در واقع به‌عنوان یکی از نورپردازی‌ های فرعی در پذیرایی استفاده می‌شوند پس باید در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده از آباژور به‌عنوان تنها روشن‌کننده در محیط پذیرایی را دارید، بدانید این فکر اشتباه است و از آباژور ها برای ایجاد نوردهی و ایجاد لایه‌هایی در بین منبع نور بزرگ‌تر و ایجاد سایه‌ روشن بیشتر استفاده می‌شود. در واقع آباژور ها به ‌عنوان ایجاد کننده و منبع نور استفاده نمی‌شوند. بلکه اغلب به‌عنوان یک اکسسوری زیبا و یک عنصر برای تزیین منزل دکور کاربرد دارد. پس قبل ‌از انتخاب آباژور باید این را بدانید اول نوردهی مناسب برای فضای خود را انجام دهید سپس از آباژور برای تزیین محیط استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خرید زیباترین آباژور در ابعاد بزرگ یا شکل زیبا می‌تواند بهترین گزینه برای دیزاین منزلشان باشد اما افرادی که با طراحی و دکوراسیون داخلی منزل آشنایی دارند می‌دانند که همچین چیزی درست نیست زیرا همیشه زیباترین و گران ‌ترین آباژور ها نمی‌تواند بهترین انتخاب باشد. شما برای انتخاب آباژور مناسب ابتدا باید به نوع سبک و چیدمان منزل خود توجه کنید و سپس با توجه به چیدمان منزل خود محل و جایگاهی مشخص برای قرار دادن آباژور مشخص کنید. بعد از این دو کار شما الان می‌دانید که چه نوع آباژوری در چه سبکی با چه طرح و رنگی مورد نیاز شماست و هماهنگ با سایر لوازم موجود در فضا است.


 - نکات اصلی در مورد انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی:

شاید برای خیلی از افراد خرید و انتخاب آباژور کار ساده‌ای به‌نظر بیاید اما مشکل اصلی زمانی است که شما بخواهید این آباژور را به‌عنوان اکسسوری با دیزاین منزل خود هماهنگ کنید. باید قبل ‌از انتخاب  این ‌موضوع را مدنظر داشته باشید که آباژور را به‌عنوان یک سیستم نوردهی مدنظر دارید یا این‌که می‌خواهید از این آباژور به‌عنوان اکسسوری و وسیله‌ای برای تزیین در محیط پذیرایی خود استفاده کنید. قبل‌ از این ‌که اقدام به خرید آباژور کنید بهتر است انجام این کار را با توجه به نیاز خود مدنظر داشته باشید. مورد دیگری که در زمان انتخاب آباژور برای پذیرایی باید به آن دقت کرد انتخاب آباژور هماهنگ با نوع سبک چیدمان منزل شماست اگر سبکی قدیمی در منزل خود دارید باید به‌دنبال آباژور هایی با مدل‌های قدیمی باشید و اگر سبکی مدرن در منزل طراحی و اجرا کرده‌اید باید به‌دنبال آباژور هایی با طرح‌های جدید و لوکس باشید. همچنین مورد دیگر این‌که باید بسته به نیاز خود و همچنین چیدمان منزل خود به انتخاب آباژوری در ابعاد مناسب اقدام کنید آباژور ها از لحاظ اندازه، کلاهک، شکل، نوع لامپی که در آن‌ها به کار می‌رود، رنگ، اندازه و حالت کلی با هم بسیار متفاوت هستند. بعضی از آباژورها دارای نورهای روشن و شفاف هستند که این نوع آباژور ها به نوردهی بیشتر کمک می‌کنند. بعضی از این آباژورها دارای رنگ‌های رنگی هستند که بیشتر جنبه تزیینی دارند. پس خیلی مهم است که بسته به رنگ منزل خود و رنگ مبلمان و سایر لوازم به‌کار رفته در دیزاین منزل به انتخاب آباژورهایی با ابعاد، رنگ، جنس و اندازه مناسب اقدام کنید.

- انواع آباژور:

آباژور ها دارای انواع متفاوتی هستند که در این بخش می‌خواهیم چند نمونه از آن‌ها به شما معرفی کنیم. آباژور ها در حالت‌های کلی به چند نوع اصلی تقسیم می‌شوند. آباژور های کلاهک دار، آباژورهای ایستاده، آباژور های خم و آباژور های مشعل‌دار. آباژورها در انواع بسیار مختلفی تولید و طراحی می‌شوند که از محبوب‌ترین این نوع آباژور می‌توان به آباژور ایستاده اشاره کرد. این آباژورها در شکل‌های مختلف و با کاربرد مختلف تولید می‌شود. بعضی از افراد از آباژور ها برای ایجاد نورپردازی استفاده می‌کنند و بعضی نیز برای چراغ مطالعه آباژور های ایستاده همان‌ طور که گفته شد در چند حالت کلی خمیده کلاهک دار و دارای مشعل تقسیم‌بندی می‌شوند هر کدام از این نوع آباژور ها دارای طراحی و ویژگی‌های خاص خود هستند افرادی که علاقه ‌مند به استفاده از آباژور ها برای نوردهی هستند برایشان بهترین انتخاب استفاده از آباژور های ایستاده به‌جای آباژور های رومیزی است زیرا این آباژور ها قابلیت این را دارند که جدای از استفاده از یک شی‌ تزئینی و اکسسوری قسمتی از منزل را نودهی کنند. 


- بهترین مکان برای قرار دادن آباژور در پذیرایی:

بعد از خرید آباژور شاید مهم‌ ترین نکته محل قرار دادن آباژور در پذیرایی باشد. این ‌که شما مکانی مناسب برای قرار دادن آباژور انتخاب کنید بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر هدف شما از خرید آباژور استفاده از آن به‌عنوان یک اکسسوری است بهترین مکان می‌تواند نقطه کانونی دکوراسیون خانه‌تان باشد که جدای از این‌که نوری مناسب به اطراف ساطع می‌کند در مکانی مناسب به ایجاد دید خوب منجر می‌شود. بهترین مکان برای قرار دادن آباژورها مخصوصاً آباژور های ایستاده در کنج اتاق و در کنار مبلمان است. پس بسیار مهم است که شما در هنگام خرید آباژور به رنگ مبلمان و پرده و دیگر وسیله طراحی اتاق نشیمن خود دقت کنید. اگر بخواهیم چند مکان اصلی و برای قرار دادن آباژور انتخاب کنیم می‌توانیم در قسمت‌هایی مانند فضا های پِرت، کنار مبل‌ های سه‌نفره، کنار میز تلویزیون، مابین دو مبل و همچنین کنج پذیرایی خود بگذارید. همچنین قرار دادن آباژور های ایستاده در کنار مبل‌های تکی که رو به پنجره و بیرون از خانه برای تماشای چشم‌انداز بیرونی خانه گذاشته می‌شوند نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

گردآورنده: زهرا ابراهیمی

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد چیدمان آباژور در پذیرایی خانه

برچسب ها : دکوراسیون داخلی دیزاین تزئین زهرا ابراهیمی