سبک دکوراسیون مدیترانه ای

Guide to mediterranean architectural style
ملک فوری شنبه 06 خرداد 1402 ارسال نظر

معماری مدیترانه ای در ابتدا از کشور هایی مثل ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و کشور های اطراف دریای مدیترانه الهام گرفت اما با گذشت زمان، تأثیراتی از فرانسه، یونان و مراکش و همچنین سایر کشور ها نیز گرفته است

تبلیغات با قیمت مناسب

معماری مدیترانه ای در ابتدا از کشور هایی مثل ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و دیگر کشور های اطراف دریای مدیترانه الهام گرفت اما با گذشت زمان، تأثیراتی از فرانسه، یونان و مراکش و همچنین سایر کشور ها نیز گرفته است. با وجود این تاثیر گزاری ها معماری مدیترانه ای ویژگی های منحصر به فرد خود را حفظ کرده است. خانه ها و ساختمان های مدیترانه ای که امروزه می شناسیم از آن به عنوان احیای مدیترانه یاد می شود و نشان دهنده ی گرما ، ثروت و آرامش در یک ویلای مدیترانه است. اگر این سبک طراحی داخلی برای تان جذاب است و مایلید با آن بیشتر آشنا شوید از شما دعوت می کنیم با ملک فوری  همراه باشید.

● فهرست این صفحه 
● ویژگیهای اصلی سبک مدیترانه ای
● انواع سبک مدیترانه ای
● تلفیق رنگها در سبک مدیترانه ای
● تلفیق بافتها در سبک مدیترانه ای
● مبلمان به سبک مدیترانه ای
● کفپوش به سبک مدیترانه ای

- ویژگیهای اصلی سبک مدیترانه ای

از ویژگی های مهم این معماری دوستی با طبیعت است. خانه های مدیترانه ای با پنجره ها و درهای بزرگی که رو به پاسیو، تراس یا بالکن دارند، به گونه ای طراحی شده اند که با محیط طبیعی خود تلفیق شوند و با محیط اطراف به راحتی در ارتباط باشند. بیشتر خانه های مدیترانه ای یک تا دو طبقه هستند و دارای فضای بیرونی بزرگ و متقارن هستند. درب جلو معمولاً در مرکز خانه قرار دارد و اطراف آن توسط پنجره های بلند و چوبی با روکش فلزی پوشیده شده است. سبک طراحی مدیترانه ای تأکید زیادی بر  فضای ورودی خانه دارد، بنابراین در ها و پنجره های بلند و متعددی را مشاهده خواهید کرد که فضای خانه را با فضای بیرونی یکسان می کند.

- انواع سبک مدیترانه ای

سه سبک متمایز از معماری مدیترانه ای به نام های رنسانس ایتالیا، احیای اسپانیایی و مدیترانه مدرن وجود دارد که هر کدام خصوصیت های منحصر  به فرد خود را دارند. در رنسانس ایتالیا نوع خانه های مدیترانه ای دارای قوس و ستون هستند و الهام بخش گسترده ای از رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم است. در  نوع احیای اسپانیایی آن با بهره گیری از ایده های معماری توسط مهاجران اسپانیایی در آمریکای قرن شانزدهم ایجاد شد و سبک استعماری اسپانیایی یک تنوع ساده تر و تند و تیز تر از سبک مدیترانه بوجود آورد. اما نوع سبک مدیترانه ای مدرن با تمرکز بر زندگی به سبک تفریحی ، تعدادی از تأثیرات فرهنگی را در هم می آمیزد. سالن های بزرگ ، سقف های بلند، آشپزخانه های عظیم و زندگی در فضای باز در خانه معمولاً در خانه های مدرن مدیترانه ای یافت می شود.

- تلفیق رنگها در سبک مدیترانه ای

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای، از رنگ های موجود در طبیعت الهام گرفته شده و همیشه سرشار از نور طبیعی فراوان هستند. نور پردازی این نوع سبک بر پایه نور محیطی بسیار بالا در طول روز است و بر حضور آن تاکید زیادی دارد. در شب نیز استفاده از آینه های بزرگ در موقعیت مناسب می تواند کمبود نور محیطی فضای مورد نظر برای این سبک را تا حد زیادی جبران کند. البته رنگها در طراحی مدیترانه ای هم می توانند جیغ باشند و هم خاکی. خانه های کلاسیک مدیترانه ای دارای دیوار هایی روشن و خاکی با لوازم دکوری، بافت ها و مصالحی به رنگ های روشن هستند. در صورت استفاده از رنگ های خاکی، می توان از تناژ های رنگی قوی تر برای تقویت جذابیت بصری در فضای مورد نظر استفاده کرد. 

- تلفیق بافتها در سبک مدیترانه ای

این سبک در دکوراسیون ترکیبی از چندین بافت است.به عنوان مثال، کاشی های موزاییک، گچ تزئینی، نقاشی دیواری و تقلید از نقاشی های دیواری. دیوارهای بافت دار گچ بری شده در خانه های سنتی مدیترانه ای رایج هستند. بافت ها از بافت های صاف و ظریف (مانند گچ بری ونیزی) تا بافت های درشت و زیاد طبقه بندی می شود. اگر بخواهید بافت های برجسته بر روی دیوار خود ایجاد کنید می توانید ظاهر بافت های برجسته را توسط افزودن دانه های قهوه یا شن و ماسه به رنگ دیوارهای تمام شده شبیه سازی کنید. اما باید به یاد داشته باشیم که سبک مدیترانه ای به به معنی سادگی و مختصر بودن است. بنابراین  برای رنگ آمیزی کف، دیوارها و سقف، فقط سه رنگ اصلی را انتخاب کنیم  و برای طراحی پیچیده تر می توانیم از مخلوط کردن سایه ها استفاده کنیم.

- مبلمان به سبک مدیترانه ای

در خانه ای به سبک مدیترانه ای، لازم است مبلمان مناسب در همه اتاق ها را انتخاب کنید تا به محیطی یکپارچه تبدیل شود. بهترین مبلمان برای این نوع سبک مبلمان محکم با رنگ بندی یکدست از جنس چوب یا فلز چکش کاری شده است. مبلمان ها در این سبک طراحی داخلی اغلب بزرگ، محکم با تم روستیک و کلاسیک، دارای قطعات روکش شده چرم یا روکش های نقش دار در کنار عناصر نمایان و چوبی با حکاکی های دستی بر روی بخش های چوبی مبلمان است. مبلمانها در اتاق خواب به طور عمده در رنگ های روشن و ساخته شده از نیشکر یا کاج هستند و در اتاق نشیمن استفاده از آنها به تعداد زیاد از مشخصه های سبک مدیترانه ای است. در انتخاب رنگ مبلمان منزل در این طرح از رنگ آبی دریا و آبی آسمانی الهام گرفته می شود. رنگ های تیره و گرم این مبلمان را نیز میتوان با بالشتک ها, فرش و رومبلی های رنگ روشن و جذاب تر نشان داد. 

- کفپوش به سبک مدیترانه ای

استفاده از موزاییک در حیاط خانه یکی از ویژگی های اصلی سبک مدیترانه ای است. علاوه بر آن علیرغم وجود طرح های مختلف برای ورودی خانه, اصولاً طراحی آن به سبک سنتی انجام می شود و گرایش کمتری نسبت به سبک مدرن دیده میشود. کاشی ها برای هر قسمت از خانه ایده ال هستند و نمای آنها در آینه و فریم درب ها بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید. کاشی هایی با طرح های زیبا و سنتی و یا طرح های تکراری، از رایج ترین نوع کفپوش در فضا های متناسب با این نوع پوشش در این سبک دکوراسیون داخلی می باشند. این کاشی ها دارای طرح های نقاشی شده با دست می باشند که خود مانند اثری هنری و آنتیک به جلوه گری می پردازند. رنگ های این کاشی ها الهام گرفته شده از پالت رنگی یونانی و یا رنگ های گرم و چشم نواز ایتالیایی است. 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد سبک دکوراسیون مدیترانه ای

برچسب ها : طراحی داخلی دکوراسیون داخلی چیدمان منزل