ایده برای طراحی حمام مستر

Master bathroom design idea
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

در واقع حمام مستر به حمامی گفته می‌شود که در اتاق اصلی خانه تعبیه می‌شود و فقط مکانی برای حمام کردن نیست بلکه دارای لوازم جانبی شیک و لوکس بوده و تجهیزاتی در آن تعبیه می‌شود

تبلیغات با قیمت مناسب

 یکی از مسائل مهم این روز ها که با آن  مواجه هستیم دکوراسیون و چیدمان مناسب منزل است. اهمیت این‌ موضوع به آن دلیل است که شما با کمک گرفتن از یک طراحی مناسب و اجرای دکوراسیون کاربردی می‌توانید از فضای منزل خود استفاده بهتری برده و برای زمانی‌که می‌خواهید  در آن وقت بگذرانید، آرامش بیشتری داشته باشید و گذران این زمان برای شما لذت‌بخش باشد. این امر زمانی امکان‌ پذیر است که شما دکوراسیونی کاربردی، زیبا و مطابق با سلایق خود طراحی و اجرا کرده باشید. یکی از آپشن هایی که در سال‌های اخیر بسیار پرطرف‌ دار و مورد علاقه بوده اجرای حمام مستر می‌باشد در واقع حمام‌های مستر به حمامی گفته می‌شود که در اتاق اصلی خانه تعبیه می‌شود و مثل اتاق مستر است. همانگونه که اتاق مستر از سایر اتاق‌های خانه بزرگ‌تر و لوکس‌تر است حمام مستر نیز همین ویژگی را دارد. اگر در خانه برای هر اتاق شما  سرویس مجزا در نظر می‌گیرید، حمام مستر خانه باید بزرگ‌تر و شیک‌تر از سایر سرویس‌های بهداشتی موجود در خانه باشد. که هم از نظر امکانات و هم‌ از نظر زیبایی مورد توجه باشد. برای داشتن حمامی زیبا و جذاب به‌عنوان حمام مستر از متریال ها و مواد متفاوتی استفاده کرد که  این روزها با توجه به روی کار آمدن طراحان حرفه‌ای در بازار، می‌توانید با یک طراحی زیبا و استفاده از متریال‌های شیک و باکیفیت، حمام مستر خاص برای منزل خود داشته باشید. 

● فهرست این صفحه
 ● حمام مستر چیست؟
 ● لوازم جانبی حمام مستر
 ● لزوم اجرای حمام مستر در خانه
 ● لوازم پرکاربرد در دیزاین داخلی حمام مستر
 ● نکاتی که در هنگام طراحی حمام مستر باید به آن توجه کرد
 ● استفاده از گیاه در حمام مستر
 ● موارد مهم برای داشتن حمام مستر زیبا

 حمام مستر چیست؟

 در واقع حمام مستر به حمامی گفته می‌شود که در اتاق اصلی خانه تعبیه می‌شود و فقط مکانی برای حمام کردن نیست بلکه دارای لوازم جانبی شیک و لوکس بوده و تجهیزاتی در آن تعبیه می‌شود که معمولاً در اتاق‌های خواب موجود هستند و وجود همه این موارد باعث می‌شود تا شما  زمانی‌که صرف استحمام می‌کنید از آرامش و امکانات بیشتری بهره مند شوید. 

  لوازم جانبی حمام مستر

 خب در این قسمت می‌خواهیم در مورد لوازم جانبی حمام مستر بیشتر با شما صحبت کنیم. اما مهم است همان‌طور که از نامشان مشخص است به حمام‌های بسیار شیک و لوکس گفته می‌شود که اولاً دارای فضایی بزرگ بوده و دوماً با چیدمان بسیار شیک و پرکاربرد تهیه می‌شوند. از  لوازمی که در حمام مستر استفاده می‌شود می‌توان به چند مورد اشاره کرد: استفاده از سرویس مبلمان، ابزارهایی برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام، روشویی کابینتی، کابین دور دوشی، توالت فرنگی،کابینت هایی برای نگهداری لوازم آرایشی بهداشتی، آینه، اکسسوری های دیزاین  حمام، کاسه روشویی، لوازم برقی مانند سشوار، اتوی مو، ریش‌تراش و لوازم بهداشتی مختص بانوان در گنجه‌های مختلف. تمامی این تجهیزات باعث می‌شود تا نمای داخلی حمام شما زیباتر جلوه کند و همچنین از موارد ذکر شده در اتاق‌خواب دیگر استفاده نشود. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های حمام‌های مستر قسمت سرویس مبلمان است که معمولاً از پاف های تک‌ نفره و یا مبل‌های تک‌ نفره راحتی استفاده می‌شود که استفاده از تمامی این موارد باعث می‌شود تا شما راحتی بیشتری را در استحمام خود تجربه کنید.

همچنین بخوانید: اتاق خواب مستر چیست؟

 لزوم اجرای حمام مستر در خانه

شاید برای بعضی از افراد سوال باشد که برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام مستر باید چه مواردی را رعایت کنند؟ اگر تعریف درست و درک مناسب از حمام مستر داشته ‌باشیم متوجه خواهیم شد که حمام مستر در واقع یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های هر خانه به حساب می‌آید.  افراد بعد از این‌که به منزل مراجعه می‌کنند و اگر روز کاری خسته‌ کننده‌ای را گذرانده باشند نیاز به استفاده از حمام آرامش ‌بخش دارند که خستگی روزانه خود را از تن خارج کنند. برای همین نیاز به مکانی آرام و آرامش ‌بخش دارند و به‌ خاطر همین قرار گرفتن در مکانی خصوصی  شاید بتواند به آن‌ها کمک بیشتری کند. پس موردی که در هنگام ساخت حمام مستر باید به آن توجه کرد این است که فضا و دکور به گونه‌ای کاملاً شخصی طراحی و اجرا شود.


لوازم پرکاربرد در دیزاین داخلی حمام مستر

 حمام‌ های مستر دارای امکانات و تجهیزات زیادی هستند. معمولاً در آن‌ها از شیرآلات بسیار شیک، کابین دور دوشی، روشویی، وان و جکوزی دونفره، کاشی و سرامیک در طرح‌های شیک و سنگی، لوستر، چراغ‌ های دکوراتیو، سرویس مبلمان، کابینت‌های روشویی، تجهیزات کامل برقی،  سیستم گرمایشی و ... طراحی و اجرا می‌شود.

 نکاتی که در هنگام طراحی حمام مستر باید به آن توجه کرد

 یکی از مهم‌ترین بخش‌های حمام مستر داشتن وان بزرگ است. در یک حمام مستر باید وان بزرگ و معمولاً دونفره طراحی شود اغلب معمولاً از این متریال به‌عنوان نقطه ی کانونی استفاده‌شده و اگر علاقه‌مندید که حمام مستر شیک داشته باشید بسیار مهم است که در انتخاب طرح رنگ و ابعاد  وان حساسیت لازم را داشته باشید.  در هنگام طراحی حمام مستر باید متراژ حمام خود را در نظر داشته باشید. معمولاً حمام‌های مستر دارای طراحی زیبایی هستند و به شکل چهارگوش نیستند و شما با توجه به طراحی و ابعاد حمام خود می‌توانید به اجرای متریال‌های مناسب بپردازید.   نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اول با توجه به سلیقه خود به انتخاب رنگی مناسب توجه داشته باشید. یک تناژ رنگی انتخاب کرده و لوازم دیگر مناسب با آن رنگ و در تناژ بالا و پایین انتخاب کنید. مورد بعدی استفاده از کف‌پوش مناسب هست برای حمام‌های مستر  استفاده از کف‌پوش مناسب بسیار اهمیت دارد و پیشنهاد پیشنهاد می‌کنیم برای‌ اینکه راحت‌تر بتوانید سایر لوازم و تجهیزات را با هم ست کنید از کف‌پوش‌های شیک و طرح‌دار استفاده کنید و اگر علاقه‌مند به استفاده از کف‌پوش های طرح‌دار هستید بهترین گزینه برای دیوارها استفاده از  دیوار پوش هایی با رنگ سفید است و اگر علاقه‌مند به داشتن کف‌پوش ‌سفید هستید سعی کنید دیوار پوش‌های رنگی برای حمام مستر خود در نظر داشته باشید. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگی مناسب و شیک است معمولا  برای لوکس ‌تر نشان ‌دادن حمام مستر از رنگ  تیره و مشکی بیشتر استفاده می‌شود. زیرا در این حالت فضای شما متالیک تر به‌نظر می‌رسد. شما می‌توانید در حمام خود از از کاغذ دیواری نیز استفاده کنید استفاده از کاغذ دیواری رنگ ساده در کنار طرح‌دار می‌تواند فضایی شیک را برای شما ایجاد کند. مورد بعدی که پای ثابت تمامی  حمام‌های مستر میباشد استفاده از کابین مخصوص حمام است کابین‌های حمام در قیمت‌های مختلف طراحی و در بازار موجودند که شما می‌توانید به کمک پارتیشن فضایی ایجاد کنید و از سایر فضای موجود حمام بیشترین استفاده را ببرید. شما می‌توانید برای داشتن محیطی آرامش‌بخش و  دل‌پذیر از انواع اکسسوری های مختلف و همچنین گیاهان سرسبز کمک بگیرید.

استفاده از گیاه در حمام مستر

 سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های مستر مانند تمامی قسمت‌های خانه این امکان را دارند که آن‌ را طراحی کنیم و از لوازم تزیینی و اکسسوری مناسب در آن به کار ببریم. یکی از بهترین اکسسوری های موجود برای طراحی منزل و مخصوصاً حمام‌ مستر، استفاده از گیاهان است. اما  همان‌طور که می‌دانید شما نمی‌توانید هر گیاهی را در حمام قرار دهید زیرا گیاهان برای رشد به نور خورشید و رطوبت و دمای مناسب نیاز دارند. اگر علاقه‌مند به قرار دادن گل و گیاه در حمام خود هستید می‌توانید از چند گیاه استفاده کنید. شما برای انجام این کار باید از گیاهانی استفاده  کنید که به نور کمتری نسبت‌به سایر گل‌ها و گیاهان نیاز دارند و برای حل این مسئله می‌تواند از لامپ‌هایی که مناسب برای نوردهی گل‌ها هستند نیز استفاده کنید. مورد دیگر انتخاب گل‌هایی با ابعاد مناسب است شاید حمام این شرایط را نداشته باشد که از گل‌هایی با ابعاد بزرگ در آن‌ها  استفاده کنید انتخاب گل هایی که از سقف آویزان می‌شوند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنین طراحی پنجره‌هایی بزرگ با نورگیری کافی میتواند به شما کمک کند تا از گیاهان مناسب و مورد علاقه خود در حمام استفاده کنید. از مناسب‌ ترین گیاهان برای قرار دادن در حمام  می‌توان به آلوورا اشاره کرد که به گیاه جاویدان معروف است دارای مقاومت بسیار بالایی است و شما این امکان را دارید که در حمام هم از برگ‌های آن برای تقویت پوست و موی خود استفاده کنید. همچنین گیاه بامبو گیاهی است که به رطوبت زیاد احتیاج دارد و حمام نیز این امکان را  برای آن فراهم آورده‌ است. گل دیگری که شما می‌توانید در حمام مستر از آن استفاده کنید بگونیا است. گیاهانی مانند سرخس، گل برگ عبایی، آگلونما، سرخس، بابا آدم و... گل‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در حمام مستر خود استفاده کنید.

موارد مهم برای داشتن حمام مستر زیبا

 در هنگام طراحی حمام مستر شما باید به چند مورد مهم توجه کنید. افرادی که علاقه‌مند به داشتن حمام مستر هستند به‌هیچ‌وجه نباید از لوازم کم کیفیت استفاده کنند زیرا حمام همان‌طور که می‌دانید دارای رطوبت است و امکان زنگ ‌زدگی و پوسیدگی وجود دارد پس اگر می‌خواهید حمامی  زیبا داشته باشید باید از لوازم باکیفیت استفاده کنید. یکی از شیک ‌ترین تجهیزاتی که باعث زیبایی حمام شما می‌شود استفاده از کاسه روشویی شیک و مناسب است این روزها شاهد کاسه‌های روشویی مدرن و شیکی هستیم که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی حمام مستر شما دارد. 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد ایده برای طراحی حمام مستر

برچسب ها : دکوراسیون داخلی دکوراسیون زهرا ابراهیمی