راهنمای خرید برای انواع موکت

Carpet buying guide
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

همه می‌دانیم که بیشترین مساحت یک خانه را دیوارهای آن می‌گیرند و بعد از دیوارها و کف خانه بیشترین فضا را در منزل شما به خود اختصاص می‌دهد.

تبلیغات با قیمت مناسب

در سال‌های اخیر ما شاهد روی کار آمدن انواع مختلف کف‌پوش ها برای دیزاین منزل خود بوده‌ایم کفپوش‌ها شامل موارد بسیار مختلف و متعددی هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند اما یکی از انواع کف‌پوش هایی که از سال‌های بسیار دور همواره مورد توجه بوده و در سال‌های اخیر شاهد تولید آن در طرح‌ها و نقش‌ها بسیار مختلف هستیم موکت‌ها هستند. موکت‌ها یکی از پرطرفدار ترین نوع‌های کف‌پوش مخصوصاً نزد ایرانیان هستند. با ملک فوری بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش ملک در استان گیلان و در سطح کشور همراه باشید تا با هم به بررسی انواع موکت‌ها بپردازیم. اگر قصد دارید که برای خانه خود موکتی تهیه کنید از آنجایی‌که خرید این نوع کف‌پوش چیزی نیست که مدام انجام شود و شما با یک‌بار خرید آن شاید برای چند سال از آن استفاده کنید پس بهتر است که برای خرید یک موکت مناسب به چند نکته ویژه توجه داشته باشید.

● فهرست این صفحه
 ● دلایل استفاده از موکت در منزل
 ● نکات مهم در هنگام خرید موکت
 ● انتخاب رنگ مناسب برای موکت‌ها
 ● فوت کوزه‌گری در انتخاب موکت

دلایل استفاده از موکت در منزل

 با شما هستیم تا در مورد مزایا و ویژگی‌های موکت مناسب صحبت کنیم. موکت ‌ها به‌عنوان کف‌پوش دارای مزیت‌های بسیار زیادی هستند از سالیان گذشته تا به امروز شاهده استفاده از انواع موکت‌ ها در طرح‌ها و شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در منازل خود بوده‌ایم که اکثراً به‌عنوان زیر فرش و مخصوصاً در اتاق‌خواب ها استفاده می‌شدند. در زمان‌های قدیم‌تر اگر افرادی که سن بیشتری دارند حضور ذهن داشته باشند بیشتر از موکت‌ها برای زیر فرش‌ها استفاده می‌شد یعنی موکتی پهن می‌شد و فرش پذیرایی یا اتاق‌ خواب روی آن قرار می‌گرفت. اما کم‌کم با گذر زمان و با روی کار آمدن کف‌پوش هایی با نوع جنس و طرح‌های جدید مانند پارکت، کف‌پوش‌های لمینت، سرامیک و... موکت از پذیرایی تقریباً حذف شد و امروز ما شاهد استفاده از موکت‌ها بیشتر در اتاق‌ها و مخصوصاً اتاق‌های خواب هستیم. استفاده از موکت‌ها دارای مزیت‌های مختلفی است شاید مهم‌ترین ویژگی و کاربرد موکت در اتاق و منزل ایجاد گرما و آرامشی است که از آن ساطع می‌شود. خاصیت گرمایشی موکت باعث می‌شود تا اتاق‌خواب شما همواره دارای ویژگی راحتی و گرما بوده و در فصول مخصوصاً سرد سال شما با قدم گذاشتن به داخل اتاق احساس سرما نکنید. شاید اصلی‌ترین کاربرد موکت‌ها در سال‌های اخیر برای اتاق کودکان باشد زیرا استفاده از این نوع کف‌پوش به دلیل بافتی که دارد و نرمی پرز‌های آن، موجب می‌شود تا کودک با زمین خوردن دچار صدمه نشود. حال اگر به‌جای موکت از سرامیک یا پارکت یا کف‌پوش استفاده شود قطعا نتیجه‌ای دیگر خواهید دید.

نکات مهم در هنگام خرید موکت

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید موکت به آن توجه کنید این است که اول مکانی را که می‌خواهید آن را موکت پوش کنید را مد نظر داشته باشید زیرا موکت‌ها دارای کاربردهای مختلفی هستند اگر شما می‌خواهید فضایی مانند واحد و یا پذیرایی یا اتاق نشیمن و خود را موکت پوش کنید باید از موکتی استفاده کنید که دارای ضخامت، کیفیت، طول عمر و رنگ باکیفیتی باشد. زیرا این مکان‌ها به دلیل رفت‌وآمد زیاد و پرتردد بودن اگر از موکت باکیفیت در آن استفاده نشود طی زمان کوتاهی شاهد رنگ رفتگی، پارگی و دیگر مشکلات خواهید شد. همچنین باید مدنظر داشته باشید که در این فضاها از موکت هایی با پرزهای بلند و نرمی زیاد استفاده نکنید زیرا همان‌طوری که گفته شد به دلیل رفت‌وآمد زیاد بر روی این موکت‌ها و ممکن است خیلی زود هم‌شکل اولیه و ظاهر خود را از دست بدهند و هم زیبایی آن‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرد. شاید نکته بعدی که در هنگام خرید موکت باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید برای اتاق کودک خود موکت تهیه کنید باید از خرید کف‌پوش موکت‌های با پرز بلند خودداری کنید زیرا بهترین انتخاب برای موکت اتاق‌ها خواب فرزند شما موکت هایی با ضخامت مناسب همراه با نرمی هستند زیرا اگر شما از موکت‌های پرز بلند استفاده کنید ازآنجایی‌که کودکان همواره در حال بازی و ریخت‌وپاش هستند ممکن است غذاهایی که می‌خورند خورده ریز‌های آن داخل این پرز‌های بلند بریزد و پر از گرد و خاک شود و به‌همین دلیل نیاز به نظافت مداوم دارد و ازآنجایی‌که پرز این موکت‌ها بلند است نظافت برایتان بسیار سخت می‌شود. نکته بسیار مهم دیگر این‌که اگر فرزند کوچکی در خانه دارید استفاده از موکت‌های پرز بلند به‌هیچ‌وجه عاقلانه نمی‌باشد زیرا پرزهای بلند پنهان کننده چیزهای ریز هستند مثل خرده ریزهای خوراکی ها که روی زمین ریخته‌اند یا لوازم خطرناک کوچک مثل سوزن یا هرچیزی که قابلیت دارد که لابه‌لای این پرزها پنهان شود و کودکان کوچک از آنجایی ‌که معمولاً روی زمین می‌نشینند و بازی می‌کنند ممکن است از لابه‌لای این موکت‌ها با پرر‌های بلند این لوازم را برداشته و برایشان خطری ایجاد شود همچنین مورد دیگری که باید به آن اشاره کرداین است که موکت‌های پرز بلند امکان اینکه حشراتی مانند مورچه و سوسک در آن‌ها پنهان شوند و فرزند کوچک شما آنها را گرفته قوت داده و یا هر مشکل دیگری پیش بیاید یا این‌که این حیوانات کودک شما را نیش بزنند و یا گاز بگیرند وجود دارد.

انتخاب رنگ مناسب برای موکت‌ها

خوب همراهان همیشگی ملک فوری حالا که متوجه شدیم باید چه نوع موکتی را انتخاب کنیم، حال به این نکته می‌پردازیم که چه رنگی برای منزل ما مناسب‌تر است. شاید اولین نکته‌ای که برای انتخاب رنگ باید مدنظر داشته‌باشیم این است که ابعاد و اندازه‌ای که می‌خواهید موکت پوش کنید را در نظر بگیرید. اگر ابعاد منزل شما کوچک است و علاقه دارید که فضا را بزرگ‌تر و دل‌باز تر نشان دهید باید از موکت هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید زیرا موکت هایی با رنگ‌های تیره باعث می‌شوند که منزل شما کوچک‌تر به‌نظر برسد ولی برعکس اگر علاقه دارید که فضای بزرگ خانه شما کوچک‌تر به‌نظر برسد باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید یا و موکت هایی که دارای طرح هستند و طرح‌های پیچیده‌تری دارند. مطلبی که باید مدنظر داشته باشید این است که حتی اگر علاقه‌مند هستید که برای فضای کوچک اتاق خود از موکت طرح‌دار استفاده کنید باز هیچ مسئله‌ای نیست شما می‌توانید با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خود به انتخاب موکتی بپردازید که هم‌رنگ و در تناژ رنگی دیزاین اتاق شما باشد که هم از شلوغی بیش‌ازحد دور باشد و هم طرحی به اتاق شما بدهد.

فوت کوزه‌گری در انتخاب موکت

همه می‌دانیم که بیشترین مساحت یک خانه را دیوارهای آن می‌گیرند و بعد از دیوارها و کف خانه بیشترین فضا را در منزل شما به خود اختصاص می‌دهد. برای همین رنگ و طرحی که شما برای کف خانه استفاده می‌کنید بسیار تاثیر گذار بر روی دیزاین خانه شماست. به‌همین دلیل بسیار مهم است که شما چه رنگی و چه طرحی برای کف‌پوش کردن منزل خود انتخاب می‌کنید. شاید  یکی از عاقلانه‌ ترین حرکت‌هایی که می‌توان در هنگام خرید موکت انجام داد این است که به موکت فروشی بروید و مقدار کمی از موکت‌ها با خود به منزل بیاورید اگر دیزاین منزل شما دارای اجسامی مانند مبل، پرده، بوفه و... است بهتر است تکه‌ای از موکب را با آن‌ها تطابق دهید اگر مبلمان و پرده شما دارای رنگ‌بندی ساده و تک‌رنگ هستند دست شما بازتر است و شما می‌توانید از موکت‌های طرح‌دار نیز استفاده کنید و برعکس اگر مبلمانی با پارچه‌های گل‌دار و پرده‌هایی با گل‌ها و رنگ شلوغ دارید، استفاده از موکت هایی با طرح و رنگ ساده و خنثی به شما کمک می‌کند تا شما بتوانید به‌راحتی لوازم منزل خود را با هم ست کنید و این کار باعث می‌شود از شلوغی و به‌هم‌ ریختگی خانه جلوگیری شود.

شاید یکی از نکاتی که بسیار به شما کمک می‌کند این است که در هنگام انتخاب و خرید موکت از فروشنده کمک بخواهید و مشورت بگیرید زیرا درحال‌حاضر رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های موجود در بازار بسیار تنوع بالایی دارد و ممکن است شما از وجود طرح‌ها و رنگ‌ها و جنس‌های آگاه نباشید. مشورت گرفتن از فروشنده باعث می‌شود تا شما انتخاب بهتری داشته باشید و نکته دیگر این‌که اگر قصد دارید از برندهای مشهور خرید کنید خیلی‌خوب است که حتما از نمایندگی کالا را تهیه کنید. خرید موکت‌ها از نمایندگی جدای از ین که باعث می‌شود شما مبلغ کمتری هزینه کنید باعث شود تا شما کالای اصلی را دریافت کنید و کالای تقلبی به شما داده نشود. همچنین مورد دیگر این‌که بسیاری از موکت‌ها دارای گارانتی هستند و شرایط برگشت و تعویض دارند حتما این موارد را با نماینده فروش در میان بگذارید و اطلاعات کاملی دریافت کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد راهنمای خرید برای انواع موکت

برچسب ها : دکوراسیون داخلی دکوراسیون طراحی داخلی