8 تا از کوچکترین خانه های جهان

The smallest houses in the world
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

این خانه های کوچک دست ساز و سفارشی به صاحبان خود یک زندگی زیبا هدیه می دهند و این خانه ها رویای هر کسی می تواند باشد در این مقاله با ما همراه باشید تا با خانه های کوچک جهان آشنا شوید.

تبلیغات با قیمت مناسب

خانه محیطی امن و به دور از دغدغه های روزانه و محلی برای تسکین اعصاب پس از یک روز شلوغ و پر کار است که البته در کنار خانواده محیطی گرم و آرامش بخش برای همه اعضا خواهد بود. اینکه چقدر متراژ و جزئیات ظاهری آن می تواند در اثر بخشی این خصوصیت موثر باشد نکته ای است که بسیار به آن پرداخته شده و تکثیر نظر در این مورد بسیار است. شاید فکر کنید که زندگی در خانه های کوچک سخت است اما عده ای هستند که به زندگی در چنین خانه هایی علاقه مندند و در خانه هایی به کوچکی 6 یا 8 متر زندگی می کنند. نکته جالب در مورد این خانه ها طراحی آن هاست که همه وسایل در محلی کوچک جمع شده اند. ملک فوری قصد دارد تعدادی از این خانه های جذاب و دیدنی را به همراهان همیشگی ملک فوریی خود معرفی کند. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:
 خانه 6 متری در منهتن 
 خانه 24 متری در بارسلون
 خانه 122 سانتی در ورشو
 خانه 13 متری در واشنگتن
 خانه‌ای به شکل بشقاب پرنده
 خانه اسب دریایی شناور
 خانه متحرک چوبی 
 خانه‌ای به شکل توپ فوتبال

خانه 6 متری در منهتن

شاید این متراژ برای خانه کمی دور از تصور و یا دور از عقلانیت باشد چرا که کاربردی بودن آن را زیر سوال می برد که آیا کارکرد مناسب یک خانه را دارد یا نه؟ در یکی از کوچه های منهتن در آمریکا خانه ای بسیار کوچک قرار دارد که خانه و دفتر کار یک طراح به نام "لوک تیلور" است. او این خانه 6 متر مربعی را برای زندگی آرام خود انتخاب و طراحی کرده است. از آنجایی که لوک خودش یک طراح داخلی خانه است این محل را بسیار زیبا درست کرده است به طوری که از نظر او خانه ای بسیار کاربردی است.

خانه 24 متری در بارسلون

کریستین شالارت ساکن شهر بارسلون اسپانیا خانه ای 24 متر مربعی را طراحی کرده است که همه اجزای آن قابلیت پنهان شدن دارد و زمانی که او در خانه حضور ندارد خانه اش خالی به نظر می رسد و هیچ چیز در آن دیده نمی شود. در واقع در این خانه برای آنکه بتوان در فضا صرفه جویی کرد همه اجزا در دیوارهای خانه تعبیه شده اند. برای مثال آشپزخانه پشت دیوارها پنهان است و تخت خواب نیز در زیر بالکن قرار دارد.

همچنین بخوانید: 6 تا از بزرگترین خانه های جهان

خانه 122 سانتی در ورشو

این خانه که به عنوان باریک ترین خانه هم لقب گرفته توسط جیکوب سچزنی طراح لهستانی خود ساخته شده است. این خانه تنها 122 سانتی متر عرض دارد و دقیقا میان دو ساختمان در پایتخت این کشور لهستان قرار دارد. این خانه کوچک و باریک در 2 طبقه ساخته شده است که در طبقه اول محل کار، آشپزخانه و .. قرار دارد و در طبقه دوم اتاق خواب آن تعبیه شده است. شاید زندگی در چنین خانه ای دشوار به نظر برسد اما می تواند تجربه ای جالب باشد.

خانه 13 متری در واشنگتن

در ایالت واشنگتن در آمریکا، شخصی به نام ملیسا تاک خانه بسیار کوچکی را طراحی کرده است که تنها 13 متر مربع مساحت دارد و تمامی امکانات زندگی را از بهترین انواع آن در یک فضای کوچک جای داده است. اثاثیه موجود در این خانه شامل تخت دو نفره، تلویزیون ال سی دی و آشپزخانه ای با بهترین لوازم آشپزخانه ای است. جالب اینکه این خانه روی پایه خاصی ساخته شده است و می توان به راحتی آن را جابه جا کرد.

کوچکترین خانه جهان

خانه‌ای به شکل بشقاب پرنده

این خانه به شکل بشقاب پرنده در سال 1970 در نتیجه یک مسابقه نامگذاری به این اسم، نامیده شده که حدود 92 متر قطر و ۶۵ متر ارتفاع دارد. در این خانه کوچک و جالب، ۲ تا ۴ نفر به‌ راحتی می‌توانند بخوابند و به ‌عنوان خانه‌ای کاملا مستقل می باشد.

خانه‌ای به شکل بشقاب پرنده

خانه اسب دریایی شناور

این خانه‌ که یکی از کوچک ترین و البته عجیب‌ترین خانه های دنیا است. این خانه بخشی از یک طرح بزرگ‌تر و شاید بلند پروازانه‌ هتلی است که قلب اروپا ( (The Heart of Europe) نام دارد و به دنبال جلب توجه به پروژه‌ مجمع الجزایر جهان ( (The World) است که جزیره‌ای مصنوعی به شکل زمین است که مدت‌ها پیش در سواحل دبی شروع شده است.

خانه اسب دریایی شناور

خانه متحرک چوبی

مدتی پیش جنبشی به نام جنبش خانه‌ کوچک در سراسر دنیا شروع شد که شاید به دلیل هزینه های سرسام آور خرید و حتی اجاره خانه، مردم برای زندگی به خانه‌های بسیار کوچکی روی آوردند. این خانه متحرک چوبی که چرخ های آن امکان جابه جایی آن را فراهم کرده نیز نتیجه این حس نیاز به داشتن سرپناهی به صرفه برای یک زندگی آرام است.

خانه متحرک چوبی

خانه‌ای به شکل توپ فوتبال

شرکت مسکن کیمیدوری در شهر گیفوی ژاپن این خانه به شکل توپ فوتبال را طراحی کرده است که دارای ۳۲ وجه است که امکان شناور شدن هم دارد و در عین حال از استحکام ساختاری لازم برای مقاومت در برابر زلزله نیز برخوردار است.

خانه ای به شکل توپ فوتبال

کوچکترین خانه دنیا چند متر است؟

کوچکترین خانه  دنیا، خانه "کِرِت" در ورشو، لهستان است. این خانه تنها 14.5 متر مربع مساحت دارد و در یک کوچه باریک در مرکز شهر واقع شده است. خانه "کِرِت" توسط آناتول کِرِت، یک نویسنده و هنرمند لهستانی، در سال 1954 ساخته شد. این خانه یک اتاق خواب، یک حمام و یک آشپزخانه کوچک دارد. خانه "کِرِت" در سال 2010 به ثبت ملی لهستان رسید. این خانه اکنون به عنوان یک موزه عمومی برای بازدید عموم باز است.

کوچکترین خانه جهان چند متر است؟

کوچکترین خانه جهان یک خانه مینیاتوری است که توسط یک هنرمند ژاپنی به نام یوجی ساوادا ساخته شده است. این خانه تنها 0.39 متر عرض و 0.27 متر عمق دارد و ارتفاع آن از کف تا سقف 0.14 متر است. این خانه دارای یک اتاق خواب، یک آشپزخانه و یک حمام است و به طور کامل مبله شده است. در سال 2016، این خانه در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کوچکترین خانه جهان ثبت شد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد 8 تا از کوچکترین خانه های جهان