با 6 تا از بزرگترین خانه های جهان آشنا شوید

The largest houses in the world
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

اگر بخواهیم فهرستی از بزرگترین خانه های جهان را به شما معرفی کنیم تعداد زیادی قصر این فهرست را پر می کند. اما می خواهیم خانه های بزرگ و عمارت اشرافی و ویلاهای میلیاردری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات با قیمت مناسب

شاید برای همه این سوال وجود داشته باشد برای یک زندگی ایده آل و با آرامش چه مولفه هایی مهم است. باید بپذیریم که مطمئنا داشتن خانه ای بزرگ نمی تواند نیاز ما را به آرامش مرتفع کند. چه بسا کسانی بوده اند که در عمارت های بزرگ و قصر ها زندگی کرده اند اما از نعمت آرامش و آسایش دست نیافته اند و صرفا مدتی در این ساختمانها زندگی کرده اند. در ادامه می خواهیم به برخی از این قصرها اشاره و آنها را به شما معرفی کنیم. با ملک فوری همراه باشید.

فهرست مطالب:
آنتیلیا در بمبئی هند
بالتیمور استیت، اشویل در کارولینای شمالی
عمارت ورسای در ویندرمیر آمریکا
ویلا لئوپولدا در فرنچ ریوریا فرانسه
تائوهویوآن در سوژو چین
ویتنهست در لندن

آنتیلیا در بمبئی هند

شهر بمبئی هند هر چند  به عنوان یکی از آلوده ترین و فقیرترین شهرهای جهان شناخته شده است، یکی از بزرگ ترین و گران ترین خانه های جهان را در خود جای داده است. موکش امبانی که سال ۲۰۱۸ به عنوان ثروتمندترین فرد هند شناخته شد صاحب یکی از خانه‌های بزرگ جهان است. این فرد ثروتمند با فعالیت در حوزه نفت و گاز توانسته صاحب یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین خانه‌های بزرگ و عمارت اشرافی باشد. او صاحب آسمان‌ خراشی ۲۷ طبقه با مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع است و ساخته شدنش ۴ سال زمان برده است. نکته قابل توجه این آسمان خراش این است که هیچ دو طبقه‌ای چه از نظر نقشه و چه از نظر مصالح شبیه به هم ساخته نشده است. ساختار کلی این ساختمان بر اساس فلسفه هندی واستو، چیزی شبیه به فنگ شویی چینی ها ساخته شده است. دارای 9 آسانسور است و طبقه بالایی آن نیز چشم انداز وسیعی به دریای عرب داشته و منظره‌ای پانوراما از خلیج عربی ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید: با 8 تا از کوچکترین خانه های جهان آشنا شوید

آنتیلیا در بمبئی هند

بالتیمور استیت، اشویل در کارولینای شمالی:

کورنلیوس وندربیلت صاحب یکی از بزرگ‌ترین خانه‌ های جهان است. عمارت اشرافی او با ۱۷۸۹۲۶ متر مربع مساحت در سال ۱۸۹۵ تکمیل شد و در سال ۱۹۳۰ خانه برای بازدید عموم آماده شد. این عمارت اشرافی 250 اتاق، ۴۳ سرویس بهداشتی، سه آشپزخانه، ۶۵ شومینه، استخر ۷۵۰۰۰ گالنی، کتابخانه ۲۳۰۰۰ کتابی، یک هتل، غذاخوری و کلبه و فضای بولینگ دارد. به جز این‌ها دارای اصطبل مزرعه و باغ نیز هست.

بالتیمور استیت

عمارت ورسای در ویندرمیر آمریکا:

عمارت ورسای ساخته شده از سنگ های کف قیمتی و جواهرات، عمارت زوج آمریکایی به نامهای ژاکلین و دیوید سیگل است که ساختش چندین بار متوقف شد اما نهایتا در سال 2017 جهت مراحل تکمیل پایانی به جف لویس معروف طراح داخلی سپرده شد . این خانه که دارای 32 حمام، 11 آشپزخانه، 14 اتاق خواب، 6 استخر، باشگاه و سالن سینما است دارای پارکینگی با گنجایش 30 خودرو است.

عمارت ورسای در ویندرمیر آمریکا

ویلا لئوپولدا در فرنچ ریوریا فرانسه:

ویلا لئوپولدا جزء بزرگ‌ترین خانه ‌های جهان است که قدمتی تاریخی داشته و تاریخچه ای غنی دارد. این عمارت اشرافی تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است. مساحت خانه ۲۰۲۳۴۲ مترمربع است و در اصل به دست شاه لئوپولد دوم از بلژیک ساخته شده و دارای ۱۱ اتاق خواب، ۱۴ سرویس بهداشتی و گلخانه‌ای زیبا و وسیع است. جالب است بدانید در زمان جنگ جهانی اول از این خانه به عنوان بیمارستان استفاده می‌شده و پس از آن نیز فیلم های زیادی در این خانه تولید شد.

Villa Leopolda

تائوهویوآن در سوژو چین:

این خانه بزرگ و رویایی در کنار دریاچه دوشو و در شهر سوژو واقع شده است. مساحت خانه ۷۲۴۴۱ مترمربع است که چشم اندازی از باغ های کلاسیک سوژو الگو برداری شده که در واقع از میراث های جهانی یونسکو است. تائوهوایوان دارای 34 اتاق خواب و 34 حمام است و دکوراسیون داخلی آن ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. فلسفه فنگ شویی نیز کاملاً در این عمارت رعایت شده است.

تائوهویوآن در سوژو چین:

ویتنهست در لندن:

ساخت این خانه بین سالهای 1913 تا 1920 به طول انجامیده و با 2 زیرزمین عظیم، استخر 21 متری، سالن سینما، اتاق ماساژ، سونا، باشگاه و پارکینگ، فضای مسکونی این عمارت به حدود 8400 متر مربع می رسد که باید اشاره کرد طراحی این عمارت توسط جورج هابرد به سبک معماری داخلی جورجیایی طراحی شده است. در سال ۲۰۰۸ مالکیت خانه تغییر کر که بعد از تغییر مالکیت نام خریدار نامشخص بود. تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۵ مجله نیویورکر گزارش داد میلیونر روسی آندری گوریف این خانه را خریده است.

خانه ای بزرگ در لندن

بزرگترین خانه جهان چند متر است؟

 بزرگترین خانه جهان، خانه "پنسمور" در ایالت میزوری آمریکا است. مساحت این خانه 63,900 متر مربع است و دارای 134 اتاق خواب، 23 حمام، یک سینما، یک سالن بولینگ، یک زمین گلف و یک فرودگاه خصوصی است. خانه "پنسمور" توسط استیو هاف، یک میلیاردر آمریکایی، ساخته شده است. ساخت این خانه در سال 2000 آغاز شد و در سال 2006 به پایان رسید. این خانه در یک منطقه روستایی در نزدیکی شهر هایلندویل واقع شده است. خانه "پنسمور" در سال 2023 با قیمت 290 میلیون دلار به فروش گذاشته شد. این خانه رکورد گرانترین خانه جهان را شکست.

بزرگترین خانه دنیا چند متر است؟

بزرگترین خانه دنیا آنتیلیا است که در بمبئی، هند واقع شده است. این خانه متعلق به موکش امبانی، ثروتمندترین فرد هند است. آنتیلیا یک آسمان خراش 27 طبقه است که مساحت آن 400 هزار متر مربع است. این خانه دارای 27 طبقه، 300 اتاق خواب، 9 آسانسور، یک سالن بولینگ، یک زمین تنیس، یک سینمای خصوصی و یک استخر شنا است.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد با 6 تا از بزرگترین خانه های جهان آشنا شوید

برچسب ها : سمانه یوسفی