آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی به سبک بوهمی

Bohemian interior design trends
ملک فوری شنبه 06 خرداد 1402 ارسال نظر

سبک بوهمی سبک معماری داخلی است که از بوهمی ها الهام گرفته ‌شده‌ است. در واقع این سبک که مملو از طرح و رنگ است به گذشته ‌های دور بر می‌گردد. در این سبک رنگ ‌ها و نقش ‌ها شما را احاطه می‌کنند.

تبلیغات با قیمت مناسب

واژه بوهو یا بوهمی در واقع یک لغت فرانسوی به معنی کولی است. به نظر می‌رسد ریشه این سبک مربوط به مردمان بوهمیا، منطقه‌ای در چک که کولی‌ها در آن زندگی می‌کردند برمی‌گردد. بوهمی ها به عنوان یک جامعه ضد فرهنگ، پس از انقلاب فرانسه ظاهر شدند. این جامعه محروم از سیستم سابق حمایت دولتی و سرمایه داری، جایی که افراد ثروتمند از هنر حمایت می کردند بودند. بنابراین هنرمندان در فقر فرو رفتند. بسیاری از آنها سبک زندگی عشایری را انتخاب می کردند، ارزان زندگی می کردند و لباس هایی فرسوده، غیر مد و یا دست دوم می پوشیدند. جمعیت هنری بوهمی فرانسوی و رومانتیک ها با پارچه های رنگارنگ، موهای بلند و کلاه های لبه باز سبک جدیدی در فرانسه ایجاد کردند. این سبک از لباس و فشن آغاز شد و به طراحی دکوراسیون داخلی، سبک دیزاین، سبک گل آرایی و ... گسترش پیدا کرد.

● فهرست این صفحه 
● آشنایی با سبک بوهمی
● نورپردازی در دکوراسیون بوهمی
● انواع اکسسوری در دکوراسیون بوهمی
● پارچه ها در سبک بوهمی
● مبلمان در طراحی سبک بوهمی
● کاربرد گیاهان در معماری بوهمی

 

- آشنایی با سبک بوهمی:

سبک بوهمی سبک معماری داخلی است که از بوهمی ها الهام گرفته ‌شده‌ است. در واقع این سبک که مملو از طرح و رنگ است به گذشته ‌های دور بر می‌گردد. در این سبک رنگ ‌ها و نقش ‌ها شما را احاطه می‌کنند. بوهو سبکی ساده است که از ذوق هنری درون شما خلق می‌شود و فضایی خاص و منحصر به فرد به معماری داخلی منزل می‌بخشد. این چیدمان شاید در نگاه اول شلوغ و نامرتب به نظر برسد اما همه چیز در بهترین جای خود قرارگرفته و دنیایی سرزنده و شاداب خلق می کند و در عین حال شما را به زیبایی در کنار آرامش دعوت می‌کند. در واقع دکوراسیون بوهمی یک استایل و سبک غیر متعارف از چیدمان وسایل خانه است که شما را در راحتی و بی دغدغگی غرق می‌کند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که ذوق هنری دارید یا از ترکیب نقش و تنوع رنگ در کنار منسوجات در خانه خود لذت میبرید، سبک بوهو بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل شماست. 

- نورپردازی در دکوراسیون بوهمی:

در حالی که برای دکوراسیون بوهمیان هیچ دستور و قاعده‌ای برای رعایت رنگ وجود ندارد و شما در ترکیب رنگ‌ها و الگوها و بافت ‌ها آزاد هستید، اما چیزی که در اغلب آن‌ها قابل مشاهده است استفاده از رنگهای بنفش، طلایی، نارنجی، سرمه‌ای و قرمز است. ترکیب کردن و ست کردن این رنگ‌ها با هم و ایجاد لایه‌ های رنگی باعث می‌شود خاص به نظر برسید. بنابراین بهتر است از رنگ های پر رنگ و گرم، جسورانه استفاده کنید و در کنار آن ها ترکیبی از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید.برای مثال کوسن های طرح دار و رنگارنگ را روی مبل هایی با رنگ خنثی مانند سفید قرار دهید. در حالی که رنگ های سیر برای سبک بوهمی مهم است، اما رنگ سفید هم می تواند به همان اندازه رنگ مناسبی برای زمینه باشد. همچنین شما می توانید برای ایجاد تعادل و انتقال حس آرامش در محیط خانه، از رنگ های مات نیز استفاده کنید. رنگ‌های گرم در زمینه رنگ‌های طبیعت مانند رنگ‌ های خاکی که شامل انواع قهوه‌ای‌ها، قرمز رسی، قرمز آجری، عنابی، دارچینی، زعفرانی، سیاه فلفلی و … می‌شود را می‌توان در کنار رنگ‌های سرد تا خنثی، ولی به میزان کمتر استفاده کرد. در این سبک، نور کم محیط، فضای بوهمی شما را زیبا می کند. پیشنهاد می کنیم با استفاده از شمع ها، لامپ های بسیار و همچنین شمعدانی ها فضایی آرام خلق کنید. البته باید است بدانید که رنگ مشکی جایی در سبک دکوراسیون بوهمی ندارد. پس تا می‌توانید از رنگ مشکی در دکوراسیون بوهو دوری کنید.

 - انواع اکسسوری در دکوراسیون بوهمی:

اکسسوریها را یکی از ویژگی‌های مهم این سبک می‌توان دانست. بوهمین یعنی از هر نقطه دنیا یادگاری یا نماینده‌ای در اتاق شما وجود دارد. درنتیجه بکار بردن مجسمه‌ها، صنایع‌دستی ظروف چینی ناهماهنگ روی میز، جعبه‌های کوچک و بزرگ، صنایع دستی شهرهای مختلف انواع سبدهای حصیری، گلدان‌های ساخته شده از جنس‌های مختلف و نامتعارف که از تمام قسمت‌ های خانه آویزان شده‌اند ، فرش‌ هایی با الیاف طبیعی، فرش‌ هایی با طرح ‌های زیاد، مبلمان چوبی و استفاده از آثار هنری مختلف در سبک دکوراسیون بوهو اهمیت زیادی دارد و جذابیت ویژه‌ای به دکوراسیون بوهمی شما می‌بخشد و انرژی مثبت را در تمام خانه شما پخش می‌کنند. در کل دیوار های اتاقی که به سبک بوهم تزئین شده اند؛ فضایی را خالی نمی‌گذارد و از کوچک‌ترین فضاها برای نشان‌دادن قطعه‌ای از دنیا استفاده می‌کند. یک بوهمی از شلوغ شدن خانه‌ اش نمی هراسد و هر آن چیزی را که دوست دارد در چیدمان خود به کار می برد.

- پارچه ها  در سبک بوهمی:

پارچه‌ها و منسوجات در سبک بوهمیان جایگاه ویژه‌ای دارند. پارچه‌ها اثر هنری شما را تکمیل می‌کنند. پس باید به سمت پارچه ‌ها و منسوجات دست‌ ساز بروید. مکرومه ‌دوزی، آینه ‌کاری، سوزن‌ دوزی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، چاپ‌دستی و هزاران هنر دیگری که روی پارچه‌ ها انجام می‌شود؛ ایده‌ای مناسب خواهد بود. سبک بوهمی شما را در به‌کار بردن رنگ‌ ها محدود نمی‌کند اما ترکیب رنگ ها بر عهده ذوق هنری شماست. می توانید از انواع فرش و گلیم‌ های رنگی برای زمین و حتی فرش و گلیم تزئین دیوار استفاده کنید. نقوش به کار رفته در گلیم‌ های سنتی و فرش ‌های ایرانی بهترین گزینه برای تکمیل دکوراسیون بوهو هستند. در این میان استفاده از فرش های طرح دار ایرانی، تا بالشتک ها و کوسن های رنگارنگ بسیار پرکاربرد هستند. به همین دلیل در خانه های ایرانی، از فرش و گلیم ها در طرح های مختلف از سبک های عشایری تا خراسانی و ... الهام می گیرند تا سبک بوهمین را اجرا کنند.

- مبلمان در طراحی سبک بوهمی:

علاقمندان به سبک بوهمیان مبلمان خانه های خود را از فروشگاه خاصی تهیه نمی کنند، در حقیقت مبلمان به سبک بوهمی معمولا در یک فروشگاه یافت نمی شود پس اگر دوست دارید به سبک بوهمیان مبلمان بچینید، باید به سمساری بروید زیرا آن ها تمایل دارند اتاق‌هایشان با مبلمانی پر شود که مدت زمانی از عمرشان گذشته باشد، آن‌ها به مبل های کارکرده و دست دوم قدیمی و متفاوت علاقه زیادی دارند. از نگاه آن‌ها هر بخش از یک مبل باید خاص بوده و هر کدام داستان مخصوص به خود را برای بازگو کردن داشته باشند. اگر دوست دارید به سبک بوهمیان مبلمان بچینید، باید به سمت یک سمساری رفته و اگر در همان لحظه عاشقش شدید بی‌ درنگ آن را برداشته و به منزل ببرید. مبلمان‌هایی که پایه های چوبی دارند؛ انتخاب بهتری برای این نوع سبک است. می‌توان به راحتی یک تخت چوبی را به وسیله پارچه‌ها و کوسن‌ها به مبلمان بوهمی تبدیل کرد. مبلمان‌های کم ارتفاع که حس راحتی بیشتری می‌دهند؛ انتخاب مناسب تری برای این کار هستند. مبل‌ها بدون وجود کوسن‌ها در بوهو جایی ندارند. شما باید برای تکمیل این سبک از مبلمان یا کوسن‌ های چرمی استفاده کنید. استفاده از یک مبلمان چرمی یا کوسن‌های چرمی روی این مبلمان دکوراسیون خانه‌تان را جذاب‌تر می کند. 

- کاربرد گیاهان در معماری بوهمی:

در این سبک معماری حضور گیاهان به صورت چشمگیری وجود دارد. گیاهان نه تنها سرزندگی را به یک اتاق می بخشند، بلکه کیفیت هوا را نیز به طور چشمگیری بهبود می بخشند گیاهان تصفیه هوا را دو برابر انجام می دهند در حالی که یک رنگ سبز آن ها آرامش بخش است. بدون اینکه زیاد با چیدمان و طرح شما ایجاد تداخل کنند رنگی زیبا و چشم نواز به محیط اطراف می دهند. در سبک بوهو تقریبا در بخش های مختلف منزل می توان انتظار حضور گیاهانی در اندازه های مختلف را داشت. اینکه از چه گیاهانی استفاده کنید بستگی به روحیه خودتان دارد. استفاده از گیاهان آپارتمانی، گل ها و درختچه های بزرگ یک روش مقرون به صرفه و آسان برای ایجاد یک فضای آرام هستند، در حالی که فضای اتاق را دلباز و زنده می کنند. کاکتوس نیز یکی از بهترین انواع گیاهان این سبک است که انتخاب خوبی برای دیزاین بوهو محسوب می‌شود. آویز کردن گلدان ها و گیاهان رونده یک روش زیبا و سرگرم کننده برای چیدمان است. از یک سبد آویز بافته شده ساده گرفته تا یک گلدان آراسته و مجسمه ای، انواع گیاهان و گلدان هایشان در مقیاس های مختلف راهی موثر در زندگی بخشیدن به سبک بوهمی شماست. البته اینکه تا چه میزان از گیاهان استفاده کنید کاملا بستگی به این دارد که بخواهید کدام یک از سبک هایی که به ترکیب آنها می پردازید، پر رنگ تر باشند. 
 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی به سبک بوهمی

برچسب ها : دکوراسیون داخلی تزیین چیدمان منزل طراحی داخلی